سو مدیریت های برقی و دیوار کوتاه روستاییان/در اوج گرما ۴ ساعت برق روستاهای  بخش زاگرس قطع شد

متاسفانه این روند تلخ و بی برنامه در بسیاری از مناطق استان در ساعات گرم روزهای تابستان به روندی معمول مبدل شده و البته مسولین برق استان دیواری کوتاه تر از دیوار روستاییان برای جبران سومدیریت ها در این حوزه پیدا نکرده اند.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰ 27 August 2024
تابناک ایلام:: سالهاست کشور با مساله مهم ناترازی در تولید  برق مواجهه است ، موضوعی  که  بجای حل ریشه ای آن تنها به قطع برق روزانه و فشار برمردم ختم شده است.
 
هرچند دولت های مختلف هر کدام به نسبت برابری در شکل گیری این وضعیت و عدم چاره اندیشی برای رفع آن مقصر هستند ، چرا که تنها با تخصیص نیمی از هزینه های ناشی از قطع برق و مدیریت اصولی آن ، بعد از دهه  ها باید شاهد چنین وضعیتی در کشور مدعی جایگاه برتر خاورمیانه نمی بودیم
 
اما درد آنجا بیشتر لمس می شود که دولتی همچون سیزدهم با توسل بر حیله و فریب مردم ، با قطع روزانه برق صنایع کوچک و بزرگ کشور مدعی حل این معضل شد.
 
اما درست پس از انتخابات ریاست جمهوری ، باز هم قطع برق مردم شهرها و روستاها البته اینبار با هدف  بچگانه ناراضی سازی مردم در دستور کار قرار گرفت،واینبار نه تنها مردم شهرها و روستاها را در اوج گرما گرفتار می کنند ،بلکه بار این بی تدبیری همچنان بر دوش صنعت هم‌قرار دارد
 
در اوج گرمای بالای ۴۰ درجه هر روز شاهد قطع برق مناطق مختلف شهری و روستایی استان هستیم ، به گونه ای که روز گذشته مردم مناطقی از شهرستان فوق گرمسیری دهلران ساعات بسیار سخت و نفسگیری را بدون برق سپری کردند.
 
متاسفانه این روند تلخ و بی برنامه در بسیاری از مناطق استان در ساعات گرم روزهای تابستان به روندی معمول مبدل شده و البته مسولین برق استان دیواری کوتاه تر از دیوار روستاییان برای جبران سومدیریت ها در این حوزه پیدا نکرده اند.
 
چرا که نه تنها بدون برنامه و اعلام قبلی گاها روزی دوبار برق مناطق روستایی را قطع می کنند بلکه به مراتب زمان این قطعی را به بالای چهار ساعت افزایش داده اند.
 
به گونه ای که در بخش زاگرس شهرستان چرداول روند قطع روزانه برق به امری طبیعی و معمول مبدل شده و امروز این منطقه روستایی و گرمسیری شهرستان چرداول ،در اوج گرمای نیمروزی از ساعت ۱۳ بمدت چهار ساعت و نیم با قطعی برق مواجهه شدند
 
حال سوال اینجاست ، به بحث کلان کشوری و عدم حل ریشه ای این موضوع کاری نداریم ، اما حتی در این موضوع بازتوزیع برنامه قطع برق ، چرا عدالت رعایت نمی شود ؟
 
چرا باید سهم روستاییان در قطع برق بیش از نقاط شهری و مدت زمان قطع نیز به مراتب بیشتر از آنان باشد ؟ آیا مسولین برق فکر کرده اند که کل برق مصرفی مناطق روستایی استان ایلام به اندازه روشنایی بزرگراهها و نیمی از آسانسورهای یک چهارم شهر تهران نیست ؟؟ چرا مردم ما باید جور مصرف دیگران را بکشند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار